Урок
1. Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи
в комп’ютерному класі.
Повідомлення,
дані, інформація, шум.
Хід
уроку
I.
Організаційний момент
II.
Техніка безпеки. Інструктаж.
III.
Актуалізація знань, отриманих в 4 класі
Давайте пригадаємо деякі поняття, з якими ми
знайомились в 4 класі, ці поняття є грунтовними для інформатики.
Усе наше життя зв’язане з повідомленнями. Ми отимуємо
повідомлення, коли спілкуємось з іншими людьми, слухаємо радіо, дивимося
телевізор, розмрляємо по телефону і т.д. Ми зберігаємо повідомлення, коли
записуємо в щоденник домашнє завдання, фотографуємось, знімаємо
відеофільм.Опрацьовуємо повідомлення, коли розв’язуємо задачу або пишемо
переказ.
Що ж таке повідомлення?
Повідомлення - це послідовність сигналів різної
природи: звуків, символів, зображень, жестів і т.п.
Наведіть приклади повідомлень!
Давайте пригадаємо, за допомогою яких органів чуттів
людина сприймає інформацію. Це ми також вивчали в 4 класі.
Органи чуття: зір, смак, нюх, дотик, слух.
Давайте пригадаємо види повідомлень за способом
подання: текстові, числові, графічні, звукові, умовні сигнали, спеціальні
позначення, комбіновані.
Приклади.
Видами повідомлень за способами сприйняття тоді
є візуальні, тактильні, смакові, звукові, нюхові, комбіновані.
До чого ж тут повідомлення?
За допомогою повідомлень передається інформація?
Що ж це таке?
Поняття інформація є одним з основних, тому не можна
дати йому точного означення, його можна тільки пояснити.
Наприклад,
Інформація - це новини, нові факти, нові знання.
Інформація - це відомості про об’єкти і явища
навколишнього світу, які зменшують рівень невизначеності при прийнятті певних
рішень або підвищують рівень обізнаності про об’єкт.
Давайте пригадаємо інформаційні процеси, про які ми дізналися
минулого року:
Інформаційні процеси - це процеси збирання,
зберігання, передавання і захисту повідомлень.
Спробуйте навести приклади інформаційних процесів зі
свої навчальної діяльності.
IV.
Вивчення нових знань
Сьогодні ми з вами поширимо наші знання новою інформацією.
Давайте спробуємо відповісти на запитання: "Чи кожне повідомлення несе нам
нові факти?"Спробуємо визначити чи несуть для вас наступні повідомлення
інформацію:
"10+12=22"
"Лінійка до свята 1 вересня 2016-2017 навчального року відбудеться на
спортивному майданчику школи о 8.00"
Перше повідомлення не несе для нас нічого нового, тому що не зменшує рівня
нашої обізнаності, в другому випадку повідомлення на даний час застарілим .
Вважають, що якщо повідомлення не несе інформацію, то воно несе шум.
Повідомлення, яке не підвищує рівень обізнаності, несе
шум.
Спробуйте придумати повідомлення, які є шумом.
Зробимо висновок: повідомлення несе шум, якщо воно:
містить уже відомі факти;
містить неправильні факти, твердження;
має зміст, який людина не може зрозуміти.
На початку уроку ми з вами склали карту нових понять,
де серед перелічених вище є поняття даних. Як ви вважаєте, чим дані
відрізняються від інформації.
Дані - це повідомлення, які зафіксовані у певному
вигляді, зручному для їх зберігання, передавання та опрацювання.
IV.
Робота за комп’ютером
V. Гімнастика
для очей.
VI.
Підведення підсумків уроку.
Домашнє завдання: вивчити правила техніки безпеки
в комп’ютерному класі, виконати вправи
1. Назвіть причини, за яких кожне з наступних повідомлень несе для вас
шум:
Василь не вивчив урок.
2+7=5
Рахунок матчу
5:0
2.Укажіть, які процеси відносяться до зберігання
повідомлень, передавання повідомлень, опрацювання. Результати оформіть у
вигляді таблиці.
Зберігання Передавання Опрацювання Пошук
телефонна розмова
написання листа
мислення
фотографування
ведення конспекту уроку
надсилання листа
підведення підсумків семестру
звернення до пошукової системи
телефонна розмова з другом про домашнє завдання, яке
задано за відсутністю учня
Сьогодні ми з вами поширимо наші знання новою інформацією.
Давайте спробуємо відповісти на запитання: "Чи кожне повідомлення несе нам нові факти?"Спробуємо визначити чи несуть для вас наступні повідомлення інформацію:
"10+12=22"
"Лінійка до свята 1 вересня 2016-2017 навчального року відбудеться на спортивному майданчику школи о 8.00"
Перше повідомлення не несе для нас нічого нового, тому що не зменшує рівня нашої обізнаності, в другому випадку повідомлення на даний час застарілим . Вважають, що якщо повідомлення не несе інформацію, то воно несе шум.
Зробимо висновок: повідомлення несе шум, якщо воно:
1. Назвіть причини, за яких кожне з наступних повідомлень несе для вас шум:
Комментариев нет:
Отправить комментарий