пятница, 20 марта 2020 г.

Повідомлення, дані, інформація, шум.

Урок 1. Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі.
Повідомлення, дані, інформація, шум.


Хід уроку

I. Організаційний момент
II. Техніка безпеки. Інструктаж.
III. Актуалізація знань, отриманих в 4 класі 
Давайте пригадаємо деякі поняття, з якими ми знайомились в 4 класі, ці поняття є грунтовними для інформатики.
Усе наше життя зв’язане з повідомленнями. Ми отимуємо повідомлення, коли спілкуємось з іншими людьми, слухаємо радіо, дивимося телевізор, розмрляємо по телефону і т.д. Ми зберігаємо повідомлення, коли записуємо в щоденник домашнє завдання, фотографуємось, знімаємо відеофільм.Опрацьовуємо повідомлення, коли розв’язуємо задачу або пишемо переказ.
Що ж таке повідомлення?
Повідомлення - це послідовність сигналів різної природи: звуків, символів, зображень, жестів і т.п.
Наведіть приклади повідомлень!

Давайте пригадаємо, за допомогою яких органів чуттів людина сприймає інформацію. Це ми також вивчали в 4 класі.

Органи чуття: зір, смак, нюх, дотик, слух.

Давайте пригадаємо види повідомлень за способом подання: текстові, числові, графічні, звукові, умовні сигнали, спеціальні позначення, комбіновані.

Приклади.




 Видами повідомлень за способами сприйняття тоді є візуальні, тактильні, смакові, звукові, нюхові, комбіновані.
До чого ж тут повідомлення?
За допомогою повідомлень передається інформація?
Що ж це таке?
Поняття інформація є одним з основних, тому не можна дати йому точного означення, його можна тільки пояснити.
Наприклад,
Інформація - це новини, нові факти, нові знання.
Інформація - це відомості про об’єкти і явища навколишнього світу, які зменшують рівень невизначеності при прийнятті певних рішень або підвищують рівень обізнаності про об’єкт.

Давайте пригадаємо інформаційні процеси, про які ми дізналися минулого року:

Інформаційні процеси - це процеси збирання, зберігання, передавання і захисту повідомлень.
Спробуйте навести приклади інформаційних процесів зі свої навчальної діяльності.

IV. Вивчення нових знань
Сьогодні ми з вами поширимо наші знання новою інформацією.
Давайте спробуємо відповісти на запитання: "Чи кожне повідомлення несе нам нові факти?"Спробуємо визначити чи несуть для вас наступні повідомлення інформацію:
"10+12=22"
"Лінійка до свята 1 вересня 2016-2017 навчального року відбудеться на спортивному майданчику школи о 8.00"
Перше повідомлення не несе для нас нічого нового, тому що не зменшує рівня нашої обізнаності, в другому випадку повідомлення на даний час застарілим . Вважають, що якщо повідомлення не несе інформацію, то воно несе шум.
Повідомлення, яке не підвищує рівень обізнаності, несе шум.
Спробуйте придумати повідомлення, які є шумом.

Зробимо висновок: повідомлення несе шум, якщо воно:
містить уже відомі факти;
містить неправильні факти, твердження;
має зміст, який людина не може зрозуміти.
На початку уроку ми з вами склали карту нових понять, де серед перелічених вище є поняття даних. Як ви вважаєте, чим дані відрізняються від інформації.
Дані - це повідомлення, які зафіксовані у певному вигляді, зручному для їх зберігання, передавання та опрацювання.
IV. Робота за комп’ютером



V. Гімнастика для очей.
VI. Підведення підсумків уроку.
Домашнє завдання: вивчити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі, виконати вправи
1. Назвіть причини, за яких кожне з наступних повідомлень несе для вас шум:
Василь не вивчив урок.
 2+7=5
 Рахунок матчу 5:0
2.Укажіть, які процеси відносяться до зберігання повідомлень, передавання повідомлень, опрацювання. Результати оформіть у вигляді таблиці.
Зберігання  Передавання  Опрацювання  Пошук
телефонна розмова
написання листа
мислення
фотографування
ведення конспекту уроку
надсилання листа
підведення підсумків семестру
звернення до пошукової системи
телефонна розмова з другом про домашнє завдання, яке задано за відсутністю учня

Комментариев нет:

Отправить комментарий