ГПД



Форми роботи вихователя групи подовженого дня
 «Найважливішим явищем у школі, найбільш повчальним предметом, найбільш живим прикладом для учня є сам учитель. Він — уособлений метод навчання, саме втілення принципу виховання» А. Дистервег.
Спираючись на слова Фридриха Адольфа Вильгельма Дистервега можна сказати, що вчитель має бути взірцем для учнів, а саме своєю поведінкою, своїми принципами втілити у дитину гуманність, вихованість, тактовність, любов до людей, свого народу в цілому.
Головне завдання педагога - це створення атмосфери поваги і любові, взаєморозуміння, взаємодопомоги, спокою, затишку.
Кожен з нас знає, що школа - це другий дім дитини, так як вона проводить там велику частину свого життя. Невід’ємною частиною освітнього процесу є групи подовженого дня, як одна із форм виховання дітей в позаурочний час. Вона дає змогу організувати найсприятливіші умови для саморозвитку, відпочинку, навчання і виховання. Для того, щоб цього досягти потрібно правильно спланувати та організувати роботу.
Група подовженого дня - це об’єднання учнів педагогом- вихователем, який в своїй роботі дотримується режиму роботи статуту та плану навчального закладу. Виконання освітніх та виховних програм- головна мета роботи групи.
У своєму плані роботи вихователь чітко прописує заходи, мету та завдання  їх організації в позаурочний план.
Основними напрямами планування є: збереження здоров'я та формування здорового способу життя; забезпечення вихованості учнів. 
Педагог- вихователь планує і організовує навчання дітей, виконання режиму дня, виконання ними домашніх завдань, надає їм допомогу в організації дозвілля та в отриманні додаткової освіти, залучаючи їх до художньої та науково-технічної творчості, гурткової роботи та до інших занять за інтересами. використовуючи у своїй роботі різноманітні форми, прийоми роботи.
Форми роботи можуть бути різними — індивідуальною, груповою і фронтальною. Вибір конкретної форми зумовлюється різними чинниками: завданням виховання, рівнем розвитку первинного колективу, індивідуальними особливостями школярів, об'єктивними обставинами, конкретними педагогічними ситуаціями та ін.
У своїй практиці я  використовую  інноваційні форми, що дають змогу отримати максимального результату, але найбільш доцільнішою для мене є індивідуальна. Під час використання  даної форми, я маю змогу вивчити індивідуальні особливості  учнів, а також маю можливість більше часу приділяти дітям, які потребують допомоги у навчанні. В ході даної форми створюю педагогічну ситуацію, яка сприяє формуванню позитивних якостей чи усуненню негативних. Безпосередній вплив на учня  здійснюю виключно наодинці, це безпосередньо має виховний вплив. Коли дитина спілкується сам- на –сам, то у неї відкривається почуття довіри до вчителя. Це , в свою чергу, дає змогу дізнатися більш детально про  те, що дитині не зрозуміло і, відповідно до цього, я конкретно спрямовую свою роботу на виявлену проблему ( на етапі самопідготовки).
Під час проведення виховних заходів, розвиваю в учнів відповідальність, впевненість у  своїх силах, даю можливість розкрити в собі нові здібності, таланти. При підготовці до заходу, враховую індивідуальні особливості кожного, які вони можуть застосувати в ході роботи.
Так як наш НВК є школою сприяння здоров’ю, то  основними напрямами роботи є проведення заходів, спрямованих  на виховання людини, яка веде активний та здоровий  спосіб життя. Під час спортивної години учні вчаться організовувати активний відпочинок, переходячи від розумової діяльності до фізичного навантаження.
Не можна залишити поза увагою  національно-патріотичне виховання, яке розвиває у дітей любов до свого народу, нації, повагу до  звичаїв, традицій, закладених нашими предками та донесених до сьогодення. На групі подовженого дня проводяться виховні заходи, під час яких учні поглиблюють свої знання з історії нашого народу.
Вихователь групи подовженого дня тісно взаємодіє з вчителями предметниками,  класними керівниками вихованців, а особливо з їх батьками. Бесіда- є невід’ємною частиною відносин батьків та школи.
Встановити контакти з батьками - це важлива складова робота вихователів. Кожен розуміє, що саме з родини починається суспільне виховання, - у ній закладається коріння, з якого згодом виростають пагони, квіти й плоди, - а тому неможливо всебічно розвивати дитину й зміцнювати її здоров´я без допомоги родини.
Під час даної форми роботи відбувається не лише надання батьками теоретичних знань та практичних умінь, а й залучення їх до виховної роботи з учнями у класі, до обміну досвіду родинного виховання, патріотизму.
Отже, успішна робота вихователя ГПД передбачає вміле поєднання інтерактивних форм, що відповідає завданням і змісту виховання і забезпечує єдність впливу на інтелектуальну, емоційну і дієво-практичну сферу життєдіяльності школярів.


Комментариев нет:

Отправить комментарий