Портфоліо та досвід роботи




Опис досвіду вихователя ГПД Матвєєвої Ганни Олександрівни
Свою педагогічну діяльність я почала саме з вихователя групи подовженого дня ще у 2011 році. Група подовженого дня є однією із форм виховання дітей і допомагає організувати найсприятливіші умови для їхнього відпочинку, навчання і виховання.

Працюю з різновіковою групою. Намагаюсь створити у колективі вихованців творчу, доброзичливу, психологічно комфортну атмосферу розвитку особистості.
Часто в ГПД життя учнів занадто регламентоване, тому недостатньо задовольняються їх потреби у руховій активності, стримується розвиток ініціативи, самостійності. Спостерігається перевантаження дітей навчальною діяльністю.

Турбота про здоров’я – це найважливіша справа вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світосприймання, розумовий розвиток, міцність знань, віра у свої сили.
                                                      В.О. Сухомлинський.
Працюючи уже дев’ятий  рік над проблемою «Формування в молодших школярів культури здоров’я через впровадження здоров’язбережувальних освітніх технологій» метою моєї роботи є підвищення фі­зичного рівня, психічного і духовно­го здоров'я, зниження за допомогою різноманітних засобів загальної за­хворюваності дітей. Головними напрямками для вирішення даної проблеми є:
• втілення оздоровчих технологій, розвивальних та інтерактивних методик в освітній процес, з метою його оптимізації;
• створення умов для всебічного розвитку здорової особистості;
• зміна психологічного забезпечення навчально-виховного процесу;
• забезпечення відповідного рівня фізкультурно-оздоровчої роботи;

Група подовженого дня - це об’єднання учнів педагогом- вихователем, який в своїй роботі дотримується режиму роботи статуту та плану навчального закладу. Виконання освітніх та виховних програм- головна мета роботи групи.
У своєму плані роботи я чітко прописую заходи, мету та завдання  їх організації в позаурочний план.
Основними напрямами планування є: збереження здоров'я та формування здорового способу життя; забезпечення вихованості учнів. 

Спільно з педагогами, класними керівниками створюю благодатне підґрунтя, на якому проростають і формуються морально-етичні якості кожного вихованця, розвивається духовність, вміння співчувати та співпереживати, віддавати і отримувати, радіти від щирого серця, жити з відкритою душею та великим люблячим світ серцем. І, звичайно, при цьому виховувати патріотичні почуття, які тісно пов’язані з ціннісним ставленням до держави, суспільства, свого українського народу.
У своїй роботі я  планую і організовую навчання дітей, виконання режиму дня, виконання ними домашніх завдань, надаю їм допомогу в організації дозвілля та в отриманні додаткової освіти, залучаючи їх до художньої та науково-технічної творчості, гурткової роботи та до інших занять за інтересами. використовуючи у своїй роботі різноманітні форми, прийоми роботи.
Форми роботи можуть бути різними — індивідуальною, груповою і фронтальною. Вибір конкретної форми зумовлюється різними чинниками: завданням виховання, рівнем розвитку первинного колективу, індивідуальними особливостями школярів, об'єктивними обставинами, конкретними педагогічними ситуаціями та ін.
У своїй практиці я  використовую  інноваційні форми, що дають змогу отримати максимального результату, але найбільш доцільнішою для мене є індивідуальна. Під час використання  даної форми, я маю змогу вивчити індивідуальні особливості  учнів, а також маю можливість більше часу приділяти дітям, які потребують допомоги у навчанні. В ході даної форми створюю педагогічну ситуацію, яка сприяє формуванню позитивних якостей чи усуненню негативних. Безпосередній вплив на учня  здійснюю виключно наодинці, це безпосередньо має виховний вплив. Коли дитина спілкується сам- на –сам, то у неї відкривається почуття довіри до вчителя. Це , в свою чергу, дає змогу дізнатися більш детально про  те, що дитині не зрозуміло і, відповідно до цього, я конкретно спрямовую свою роботу на виявлену проблему ( на етапі самопідготовки).
Під час проведення виховних заходів, розвиваю в учнів відповідальність, впевненість у  своїх силах, даю можливість розкрити в собі нові здібності, таланти. При підготовці до заходу, враховую індивідуальні особливості кожного, які вони можуть застосувати в ході роботи.
Так як наш НВК є школою сприяння здоров’ю, то  основними напрямами роботи є проведення заходів, спрямованих  на виховання людини, яка веде активний та здоровий  спосіб життя. Під час спортивної години учні вчаться організовувати активний відпочинок, переходячи від розумової діяльності до фізичного навантаження.
Не можна залишити поза увагою  національно-патріотичне виховання, яке розвиває у дітей любов до свого народу, нації, повагу до  звичаїв, традицій, закладених нашими предками та донесених до сьогодення. На групі подовженого дня проводяться виховні заходи, під час яких учні поглиблюють свої знання з історії нашого народу.
Освітня діяльність коректується вчителями, які повідомляють вихователю основну навчальну інформацію: що задано дітям, інформацію про тих учнів, яким потрібна додаткова допомога та інші побажання.
При вивченні домашніх завдань я використовую такі  інноваційні  методи:
 Мозковий штурм. Його мета - організація колективної розумової діяльності з пошуку нетрадиційних шляхів вирішення проблем. Проводжу його як на початку вивчення домашнього завдання (мета – перевірити обсяг знань, отриманих на уроці), так і в кінці (перевіряю як засвоїли матеріал на самопідготовці).
Вільне письмо. Його мета пригадати вже відоме з певної теми. Вихованці повинні виявити власний рівень знань з теми.
Порушена послідовність. Його мета допомогти  аналізувати текст, сформувати  навички свідомого і виразного читання, розвивати критичне мислення вихованців.
Взаємонавчання впроваджується з метою навчатися – навчаючи інших.
 Ділова гра - метод імітації ситуацій, що моделюють професійну або іншу діяльність шляхом гри, за заданими правилами .
 «Круглий стіл» - це метод активного навчання, одна з організаційних форм пізнавальної діяльності учнів, що дозволяє закріпити отримані раніше знання, заповнити відсутню інформацію, сформувати вміння вирішувати проблеми, зміцнити позиції, навчити культурі ведення дискусії.
 Аналіз конкретних ситуацій. Стикаючись з конкретною ситуацією, вихованець має визначити: чи є в ній проблема, в чому вона полягає, визначити своє ставлення до ситуації
 Проблемне навчання - така форма, в якій процес пізнання учнів наближається до пошукової, дослідницької діяльності. Головною метою самопідготовки є не тільки виконання домашнього завдання, а набагато важливіше привити ті навички, які діти здобувають на самопідготовці.
Мультимедійні презентації – дослідження певних проблем та вміння презентувати їх для широкого кола аудиторії.
Результати навчальної діяльності та можливість допомоги довожу й до батьків, які цікавляться навчанням своїх дітей, звертаю їх увагу на слабкі та сильні сторони дітей. Даю й певні поради вчителям, або обговорюю з ними спільну тактику роботи з певними учнями, які ще не вміють результативно самостійно освоювати окремі освітні предмети.
Як вже зазначалось, я тісно взаємодію з вчителями- предметниками,  класними керівниками вихованців, а особливо з їх батьками. Бесіда- є невід’ємною частиною відносин батьків та школи.
Встановити контакти з батьками - це важлива складова роботи вихователів. Кожен розуміє, що саме з родини починається суспільне виховання, - у ній закладається коріння, з якого згодом виростають пагони, квіти й плоди, - а тому неможливо всебічно розвивати дитину й зміцнювати її здоров´я без допомоги родини.
Під час даної форми роботи відбувається не лише надання батьками теоретичних знань та практичних умінь, а й залучення їх до виховної роботи з учнями у класі, до обміну досвіду родинного виховання, патріотизму.
Таким чином, успішна робота вихователя ГПД передбачає вміле поєднання інтерактивних форм, що відповідає завданням і змісту виховання і забезпечує єдність впливу на інтелектуальну, емоційну і дієво-практичну сферу життєдіяльності школярів.



Комментариев нет:

Отправить комментарий